Recenzia – Melancholy Pessimism – Democracy War Crusade – Bizarre Leprous Production – 2019

Keď som na internete zahliadol, že Melancholy Pessimism vydávajú nový album, tak ma najprv napadla myšlienka, že však nedávno od nich niečo vyšlo. Potom som si však uvedomil, že to bola re-edícia albumov Recompense To Saints a End Of Vermin Nations, o ktorú sa postaral Immortal Souls Production. A od skutočného vydania ostatnej radovky, spomínanej End Of Vermin Nations, už prešlo deväť rokov, takže možno mnohí ani nedúfali, že bude nejaká ďalšia.

Aktívnych kapiel, ktoré stáli prakticky pri zrode death metalu v Československu, nie je veľa a viac ich už samozrejme nebude, lebo čas proste nezastavíš. Demo jednoducho nazvané Melancholy Pessimism má v kolónke dátum vydania rok 1992, a to je už hodne dávno. Som rád, že kapela to ťahá stále ďalej a pokiaľ bude vydávať albumy ako Democracy War Crusade, tak máme dôvod tešiť sa.

Zvuk nahrávky je výborný, o hráčskych a vokálnych schopnostiach v prípade takých skúsených borcov ani nemá zmysel diskutovať. Mám pocit, že keď kapely vydávajú albumy už len sporadicky s dlhšími časovými odstupmi, výsledkom sú často výborné nahrávky zbavené nepotrebnej vaty. Za taký čas mnohé veci dozrejú, horšie kusy vypadnú a na dosku sa dostanú len kvalitné veci. Democracy War Crusade ponúka riadne nasypaný deathgrind, novinka mi pripadá rýchlejšia, tvrdšia aj rýchlejšia v porovnaní s minulým End Of Vermin Nations. Grindové masakre dostali veľa priestoru, gitarové riffy sú často hodne technické a zložité, a valivé deathové pasáže znejú zlovestne a temne. Chvíľu potrvá, kým sa v jednotlivých skladbách začnete orientovať, situáciu neuľahčí ani fakt, že sú pomerne neprístupné a vyslovene chytľavé momenty, ktoré by šli rovno do mozgu, neobsahujú. Osobne si najviac užívam sypačky, kde už má človek pocit, že sa to celé musí zosypať, ale ono to letí stále ďalej.

Podobne ako na predchádzajúcom albume, aj tu je na konci zaradená položka, ktorá sa zvyšku viac či menej vymyká, konkrétne myslím Gender Chaos, nie tú pár sekundovú vsuvku na konci. Mám s ňou trochu problém, určite nie je zlá, ale nehodí sa mi ku krutej a prísnej atmosfére zvyšku. Také odľahčenie na záver, niekomu sadne, niekomu nie. Ešte by som spomenul super obal, s množstvom detailov, výstižne zobrazujúci vojnové hrôzy. A logo kapely je proste dokonalé.

Na svojom siedmom radovom albume vydanom pod značkou Bizarre Leprous Production Democracy War Crusade prinášajú Melancholy Pessimism výborný mix death metalu a grindcoru, a potvrdzujú svoj legendárny status. Na prvý počutie pôsobí trochu neprístupne, ale postupne sa otvára a rastie.

Melancholy Pessimism kontakt: