Recenzia – Tracriomy – Cephalopodic Transmutual Contamination – Lord Of The Sick 2019

Na Slovensku sa death metalu (v rámci možností) vždy darilo a darí. Nikdy nebola núdza o zaujímavé a kvalitné kapely. Ale poriadny masaker v žánri slamming brutal death metalu chýbal, a práve toto miesto u mňa zaplnili Tracriomy, keď vypustili do sveta Promo 2015. Boli na ňom síce len tri položky, aj z toho jedno outro, ale nahrávka slušne rozvírila podzemné vody. Aj vďaka krátkej stopáži a brutálnej údernosti som promo otočil veľakrát. Už to vyzeralo tak, že sa nového materiálu nedočkáme, ale nakoniec to dopadlo nad očakávanie. Postupne sa objavovali informácie o novom albume, o tom, že novinka vyjde pod ruskými Lord Of The Sick, ktorí majú na konte parádne veci a v brutal death metale ide o rešpektované vydavateľstvo, až po správu, že na poste vokalistu sa objaví hyperaktívny taiwančan Larry Wang, ktorý chrochce, prípadne drtí nástroje u Coprocephalic, Gorepot, Maggot Colony a kopca ďalších. Album bol teda nahraný v zostave Filip Kaľavský, Kubo Mockery a Larry Wang.

Na albume je osem položiek, na konci sú dve veci z predchádzajúceho proma, teda to vychádza na šesť nových kusov. Tie sú až po okraj naplnených čistým slamming death metalom osekaným na kosť, ešte viac ako na spomínanom prome. Pekne si to môžete porovnať, rozdiel je zjavný, ale na druhej strane počuť, že sú to stále Tracriomy. Takže varovanie pre všetkých, ktorí slam v BDM nemajú radi: toto sa vám páčiť nebude.

Džn, džn, džn a ide sa. Bez intra, otravných ukážok z rôznych filmov, tak si to predstavujem. Napríklad na debute štýlovo spriaznených Epicardiectiomy mi tieto úvody dosť liezli na nervy. Skladby sú poriadne intenzívne a nasypané, aj keď celok pôsobí monoliticky a trochu jednotvárne. Ale na rovinu, tak na mňa pôsobí každý slam BDM, chyba kapely to nie je. Nič neškrípe a album príjemne odsýpa, hrací čas utečie ako voda, moje nohy sa snažia (márne) držať blastový rytmus, hlava sa uznanlivo kýve v rytme palm mute riffov. A beštiálne Larryho vokály, pri ktorých je úplne jedno či nejaké texty sú alebo nie, perfektne dotvárajú celkový obraz. Posledne ma z daného žánru takto bavili Abominable Putridity a to je už hodne dávno.

Veľmi sa mi páči obal a celkovo sympatická scifi/gore tematika, ktorá u mňa vždy vyvolá oveľa pozitívnejší prvý dojem ako nejaké rozsekané slečny. Ideálny motív na tričká. Zvuk spĺňa všetky štandardy moderného brutal death metalu so všetkými kladmi aj zápormi. Larry sa postaral o mix a mastering, parádny artwork je dielom ruských Armaada Art.

Tracriomy a ich výtvor Cephalopodic Transmutual Contamination sa určite u mnohých zaradí medzi top nahrávky minimálne v kategórii slamming BDM. Ničivé, stručné, brutálne. Viac dodávať netreba.

Pre Metalexpress spracoval Nihil