Recenzia – The Public – No Grave Is Deep Enough – Heavy Metal Vomit Party – 2016

The Public sa pohybujú na scéne už viac ako 20 rokov, ale niekoľko rokov bola kapela neaktívna a ich diskografia je pomerne skromná. Aj čakacia doba na nahrávku No Grave Is Deep Enough presiahla desaťročie. Vyšla ešte začiatkom roka 2016 na jednostrannom 12“ vinyle na labeli Heavy Metal Vomit Party, obsahuje 4 skladby, z ktorých posledná je cover personálne prepojených Superapes. Platňa je venovaná pamiatke Filipa Fuchsa z kapely See You In Hell, s ktorou v minulosti vydali aj spoločný sedempalec.

V porovnaní so staršími vecami sa zmenil najmä zvuk, ktorý sa značne zahustil, pri zachovaní potrebnej špiny aj trochu prečistil a nástroje pôsobia v mixe vyrovnanejšie. Žánrovo je to pestré, pohybujeme sa medzi hardcorom, punkom až ku grindcorevým pasážam. Aj vďaka tomu nahrávka neprestáva baviť, výrazné zmeny tempa a nálady v rámci každej stopy spoľahlivo udržia pozornosť. Štruktúra skladieb nie je zložitá, vystrieda sa niekoľko motívov, ktoré sú chytľavé a dobre poprepájané. Výborné riffy s až hitovým potenciálom sú základom celej nahrávky. Po inštrumentálnej stránke naozaj nie je čo vytknúť, počuť, že hudobníci svoje nástroje s prehľadom zvládajú. Vrieskaný vokál občas strieda o čosi hlbší, texty sú tradične v slovenčine, anglický je len názov platne. Celkový dojem pekne dokresľuje minimalistický obal.

No Grave Is Deep Enough je výborná nahrávka, pestrá, plná energie a zároveň temná. Nevýhodou je krátky hrací čas, a to, že sa pomerne rýchlo opočúva, čo však sčasti súvisí s prvou výčitkou. Proste to otočíte príliš veľa ráz. Napriek až legendárnemu statusu The Public a jej dlhému pôsobeniu na scéne je toto moje prvé stretnutie s kapelou, ktoré ma však jednoznačne presvedčilo o ich kvalitách a s chuťou som si vypočul aj ostatné položky ich diskografie dostupné na bandcampe.

Pre MetalExpress spracoval Nihil