Recenzia – Nattravnen – „Kult of the Raven“-Transcending Obscurity Records

Ten zvuk nesúci sa z diaľky, mal zlovestnú príchuť. Ten jemný vietor doposiaľ prinášal príjemne ochladenie na spotených telách. Ale pri tomto zvuku v tele tuhne krv. Všetko postupne sa mení a svieže farby v prírode sa menia v čosi hrozné. Aj slnko skrylo svoju tvar za temné mraky. A ku všetkému ten zvuk sa zosilňuje a prináša totálne šialenstvo do ľudských hláv. Toto všetko spôsobuje jeden tvor odetý do čiernych pier. Áno, sú to havrany. Prinášajú chlad, tmu, a v našom prípade vysokokvalitnú nálož skvelého metalu!!!
Pokiaľ budete očakávať čistý black, alebo death metal budete sklamaní. Dvaja páni, ktorí stoja za projektom Nattravnen tieto dva štýly povýšili na umenie. A keď už spomínam dvoch pánov, tak by sa patrilo aj ich predstaviť. Vokálov sa ujal sám Kam Lee, v minulosti svojim hlasom rozsieval čistú smrť už dnes v kultových death metalových kapelách DEATH, Massacre atď. Nie že by sa nudil, ale spolupracovať s ďalším členom projektu Nattravnen je pre každého muzikanta česť. Druhou hlavou projektu nie je nikto iný ako sám Joony Pettersson, pôsobiaci vo Wombbath, Pale King, Just before dawn atď. Pokiaľ sa v dnešnej dobe výrazne presadí novinka na death metalovom obzore verte, že Jonny má v tom prsty :). Ako som spomenul celý album „Kult of the Raven“, stojí a padá na havranoch, ktorí neprinášajú nikdy nič dobré. Je to deväť hymnických eposov, pohrávajúcich s emóciami a jednotlivými melódiami, vytvárajúc smrtiacu atmosféru. Jonny sa na albume dosť vyhráva s gitarovými prvkami, v ktorých nie je miesto pre jeho povestný rukopis švédskeho zvuku HM-2. Žiadna prílišná rýchlosť, ale presné ťahavé tóny, ako keď otvoríte hrobku a odtiaľ sa vyvalí stuchnutý smrad. Kde je ubraté na rýchlosti, tam je majestátna hutnosť, až má človek pocit, že struny na gitarách a blany na bubnoch explodujú. Do toho keď vnoríte ťahavý smrtiaci growling Kam Lee-ho, privolávajúceho pána temnoty a jeho služobníkov, každé srdce metalového neznaboha musí plesať, aj keď sú to jeho posledné sekundy života. V tejto chvíli nastala epocha temna, chladnej zimy a smrti. Havrani, nositelia temna si vytvorili kult, ktorý budeme denne oslavovať a klaňať sa mu. Jonny Pettersson a Kam Lee, za toto dielo čo ste stvorili dávam pomyselný klobúk dolu z hlavy a skláňam svoju chatrnú schránku pred vami!!!! AVE, AVE, AVE !!!!!!

Pre MetalExpress Rado S.

Nattravnen:

Kam Lee – Vocal