Recenzia – Dark Gamballe – „Hluboký nádech“- Redblack – 2018

Spomína si niekto na knižku „Harry Potter – Dary smrti“? Je tam pasáž o troch o troch bratoch, ktorý chceli oklamať silu najmocnejšiu a tou je smrť. Nevyšlo to ani jednému a Smrť si ich našla. Hlavné ponaučenie je, že smrť sa nedá oklamať a kto sa o to pokúsi zaplatí dosť veľkú cenu. Takto nejako vidím a cítim novinku od Vyškovskej kapely Dark Gamballe. Prvý krát som sa k ich hudbe dostal cca v roku 2013 na Masters of rock. Skvelé pódiové prevedenie skladieb si vtedy podmanilo každého, kto bol v tom čase pod pódiom. Neviem prečo, ale po vypočutí albumu nastala situácia, jeden krát stačí. Ubehlo pár rokov a do mojich uší sa dostala skladba „KAPKY“. Pre mňa sa skladba stala nosnou skladbou novinky „Hluboký nádech“. Obsah danej piesne hovorí o tom, že keď je osud človeka jasný, nič ho nezmení. Ani peniaze, a ani vlastná smrť. Citujem slová zo skladby: „Zaplatil jsem smrti, že si mě vezme jako první. Tebe ať nechá být, půjdeš. Až sama budeš chtít. Taky jsem proti čertu sázel, abych nás dostal zpátky na Zem.  Na konec světa šel, na tebe ďábel zapomněl“. Táto skladba ma síce odrovnala, ale pri postupnom počúvaní všetkých dvanástich skladieb na albume zisťujem, že každá ma svoje čaro, emóciu. Nie len textová časť má svoju tvár, ale aj inštrumentálna je skvele časovaná. Pri skladbách je dôraz na drsné gitarové pasáže, ktoré vás nabudia, no nechýbajú ani melancholické pasáže. Silné texty, skvele hudobné kompozície za zvukov gitár prepletaných bubeníckou estrádou dávajú napriek svojim melancholickým náladám neskutočnú silu ŽIŤ a BOJOVAŤ. Vokál to je samostatná kapitola. Zmena hlasových polôh je pravá zbraň DARK GAMBALLE, s ktorou Desed vie dokonale manipulovať a podmaňovať si davy. Toto je DARK GAMBALLE a z môjho pohľadu chalani týmto albumom dosiahli stav vrcholnej tvorby. Album u mňa dostáva plný počet a právom ho zaraďujem na pozíciu TOP 2. Chalani prepáčte ale TOP 1 je obsadené vašimi súkmeňovcami FORREST JUMP!

Pre MetalExpress Rado S.

Hluboký nádech

01. Kamikadze