Recenzia – Hyenism – „Wolfram III“- Independent

V dávnom stredoveku sa na dobytie hradu používali baranidlá pre zničenie vstupných brán. Tie mali rôzne tvary, prevažne hlavy zverov ako boli vlci, alebo diviaky. A toto devastačné zariadenie učarilo podľa všetkého dvom maniakom Orthrus-ovi a Norhell-ovi. Toto sú členoviaslovenskej blackmetalovej kapely Hyenism. Ale nebojte sa nie sú to hyeny priživujúce sa na zdochlinách, ale zoskupenie, ktoré si šľape svoje cestičky po slovenskom Undergrounde. To že nie sú neznámou na slovenskom poli je aj ich pekné umiestnenie v prvej pätici Radio_Head Awards popri stáliciach ako je ČAD, PERVERSITY, BRUTE a nováčik SAMSARA. Chalani relatívne fungujú od roku 2014 a v roku 2015 vydávajú svoje demo, ktoré sa v tomto roku 2018 dočká znovuvydania. Minulý rok vydali svoje prvé EP pod názvom „Wolfram III“. Je to jednoskladbové Ep pravého blackmetalu v slovenskom podaní. Celková dĺžka je cca 27 minút, a nekompromisný zvuk, špinavý a drviaci hodný pre samotné peklo Vás vtiahne na miesta kde sa pánbičkárske duše nechcú dostať. Album je plný ako sa už hovorí temnoty a nekompromisných ostrých riffov. Vytvorené melódie my dosť pripomínajú valiacu sa vodu vo svojom koryte až pokiaľ nepríde ku strmému zrázu a rieka sa zmení na čarokrásny vodopád. Tá atmosféra prírody,  krása v súzvuku drsnostou, akú vie vytvoriť samotná príroda za pomoci hudobných nástrojov spôsobuje slastný orgazmus. Album jednoducho obsahuje všetko čo má BM undergroundového razenia obsahovať. Ale čo viem a pri počúvaní tohto albumu ma to napĺňa a bude nápĺnať. Príroda miluje všetky tvory, ktoré žijú v nej a aj v najtajomnejších zákutiach. Ale vie byť nemilosrdná, ku každému kto jej škodí. S ľudstvom má priveľa trpezlivosti a tá ma svoje obmedzenia. A Ep „Wolfram III“ je presne o tom. Vypustite beštiu pričom všetci pokrytci a tzv. škodná budú zničení za doprovodu smrtiacich tónov.

Pre MetalExpress spracoval Rado S.

„Wolfram III“ tracklist

01. Wolfram III