Recenzia – Desecresy – „The Mortal Horizon“ – Xtreem Music – 2017

Kedysi platilo že ľudia vzhliadali k horizontu v očakávaní návratu najbližších osôb. Tieto zhliadnutia boli príjemné, ale občas veľmi nepríjemné, lebo namiesto správy, ktorá mala potešiť bola správa smutná až smrtiaca. V 90 rokoch na vlnách metalu začali vznikať rôzne druhy metalových smerov. Niektoré jemnejšie, iné tvrdšie a niektoré boli na danú dobu ultra brutal. Tí starší si pamätajú to obdobie, a odvtedy sledujú horizont a tešia sa na smrtiace riffy, melódie a emócie. Obzvlášť sa vyvinula tzv. švédska scéna so špecifickým zvukom za pomoci HM-2. Tento švédsky, no aj floridský štýl učaroval dvom mladíkom z Fínska, ktorí v roku 2017 vydali už svoj piaty dlhotrvajúci počin nazvaný THE MORTAL HORIZON. Kapela sa volá DESECRESY. Poviem pravdu, doposiaľ to bola pre mňa neznáma kapela, ale ich zmes Floridy a temného severu je v skutku zaujímavá a čo musím podotknúť smrtiaca. Samotné album pozostáva celkovo s deviatich skladieb. Spočiatku mi úvodné tóny pripadali dosť chaotické a mal som veľmi zmiešané pocity. Neviem či to bol zámer, ale ako na začiatku prišli pochybnosti čo sa to na mňa valí, postupne sa začali zjavovať príjemné chvíle potom čo som počul ten rozťahaný a rozladený zvuk prehnaný cez už spomínaný HM-2 sound. Hrdelný growling vás vtiahne do priestoroch kde sa nachádza len bolesť a smrť. Skladby nie sú o zbesilosti, ale aj o experimentovaní v tvorbe kapely. Jemné (obrazne povedané) vyhrávky, extrémne pomalé tempá skladbám dávajú správny smer a každou sekundou držia sluchovody v napätí čo bude nasledovať. Čo sa mne osobne páči na albume je zvuk bubeníckej artilérie. Plechový a zvuk hnusne špinavý, ktorý milujem s albumov vzniknutých v 90 rokoch od kapiel ako NIHILIST, SEPULTURA, DEATH… Som osobne veľmi rád, že existujú fanatici vzdávajúci hold kapelám, ktoré nás naviedli na správnu vieru a cestu DEATH METALU. A pokiaľ bude na svete biť len jedno srdce prehnité a chorobou napadnuté tak bude aj ten povestný SMRTIACI HORIZONT, prinášajúci správy zla ale aj dobra.

Hodnotenie 8/10
Pre MetalExpress – Rado S.

Ukážka z tvorby: