Recenzia – MORTALLY INFECTED – „Towards The Apocalypse“ (SHOW NO MERCY RECORDS, 2015)

mortally coverPokrytectvo, neúprimnosť, falošnosť, zákernosť či ľudská pretvárka tvoria kľúče k dverám postupnej dehonestácie ľudstva. Zem sa prepadáva pod ťarchou peňazí a zlovestného konania ľudstva. Kto vie priamejšie a ráznejšie rozprávať o ľudských špinavostiach, ak nie brutal death metalová kapela? Bratislavčania sú už smrteľne nakazení a idú v ústrety Apokalypse, ako napovedá ich debutový album. Pod svoju stajňu si ich zobrali Kórejčania Show No Mercy Records. Akú dávku znechutenia nám to predvádzajú?

Poriadne ráznu, agresívnu a ničivú. Dá sa to brať ako stret americkej školy brutal death metalu (reprezentácia v podaní DISGORGE) s dávkou ľahkej melodiky gitarových riffov, ktorú predvádzajú Gréci MASS INFECTION, celé okorenené živelnosťou a poriadnym ťahom na bránu a oblečené v slovenskom zvukovom kabáte. Trochu mi to oblečenie príde na škodu, niektoré songy by si žiadali ešte viac pritlačiť na pílu a poriadne zmohutniť niektoré pasáže. V rámci slovenských možností ide však o solídnu záležitosť.

Tromfom nahrávky je však ich dravosť a priebojnosť, ktorá vás poriadne naseká v kotli s jemnou melodikou. Na jednej stranu to má poriadne gule a živočíšnosť, zároveň vás jednotlivé linky osviežia melodickými vychytávkami či technickými prešmyčkami a zakorení sa to poriadnym sólom. Poriadne grády tomu dáva aj vokalista Weget, ktorý svojím frázovaním (asi 2x pomalší Joe Ptacek), brutálnym tlakom a gore vyznením (ľudskejší Matti Way) okoreňuje nahrávku skazeným a nemorálnym pozlátkom.

mortally fotkaPopri všetkej agresívnej jazde tu máme aj poriadnu tankovú päsť. Skladba „Consumed by Lies“ sa odchyľuje od zvyšku albumu a ponúka drvivú slammovaciu jazdu v pomalších tempách. Koniec albumu zase patrí cover verzii legendárnych Čechov KRABATHOR v podaní piesni „Orthodox“. Pieseň nabrala na brutálnosti, agresivite a narástli jej gule poriadneho mroža. Popritom nezabúda na svojskú melodiku a vyznenie. Česi môžu za túto poctu hrdo pokývať hlavou.

Tematicky sa nahrávka zaoberá (ako som v úvode naznačil) ľudským zlom, pokrytectvom, nemorálnym správaním ľudstva, nájdu sa tu aj dva kúsky o 1. svetovej vojne a jedna s tematikou smrti. Stopáž tiež nahráva albumu tú správnu prihrávku – 30 minút na brutálnu jazdu je tak akurát. Nestihne omrzieť, poriadne vás prevetrá a hlavne neunudí.

Bratislavčania MORTALLY INFECTED nahrali slovenskú podobu brutálneho death metalu, kde dominuje rázny ťah na bránu, nevtieravá melodika, pestrosť skladieb a lyrická výpoveď o nehumánnosti dnešného sveta. Ešte viac okoreniť zvukovú brutálnosť a budeme tu mať ďalšieho silného kandidáta na death metalový export do zahraničia.

FB profil
bandzone