Recenzia – DEFLORACE „Suffering“ (Pařát magazine, 2014)

Matadori českého death metalu DEFLORACE – sa po desiatich rokoch od posledného albumu „Massacre“ hlásia o slovo. Nový album „Suffering“  vyšiel de facto ako príloha uznávaného českého magazínu PAŘÁT. Presnejšie hľadajte 56 číslo, kde nájdete tento album pribalený.
Hudobne sa tu žiadna deflorácia nekoná. Treba to chápať tak, že si už skupina odkrútila na scéne zopár rôčkov na to, aby vedela čo chce a ako to chce zahrať. A zub času sa na samotnej produkcii podpísal len v tom pozitívnom slova zmysle. Album obsahuje 9 plnohodnotných skladieb. Čo sa týka hudobného zamerania, tak sa žiadneho prekvapenia nedočkáte. Opäť si to DEFLORACE valia v death metalovom duchu starej školy. Hneď úvodná skladba s trochu klišé, ale stále aktuálnym názvom „In The Name Of God“ seká, rúbe, až počuť čvachtanie krvi. Hneď po nech nasleduje titulná „Suffering“ ktorá odokrýva úplne kvality nahrávky. Je v nej viacero zvratov, zmien tempa a to ja môžem (úsmev). A v zhruba podobnom duchu sa nesie aj zvyšok necelých 30 minút dlhého albumu.
A ani textovo sa žiadna zmena nekoná. Skupina je verná svojmu „vražednému“ imidžu. A v našich krajinách je to téma v podaní DEFLORACE originálna. Veď uznajte, skupina sa jej venuje už vyše 20 rokov a dovolím si tvrdiť, že si ju už môžu dať patentovať ako ochrannú známku. Tento krát dostali   poctu takí „labužníci“ ako Ondrej Rigo, Herta Čermínová, či Zdislaw Marchwicki. Ručím vám, že by ste sa veru nechceli stretnúť zoči voči s týmito podivnými bytosťami. Jedno vám ale odporučiť môžem. Nahrávka vám určite neublíži, maximálne vám môže spôsobiť menšiu závislosť.
Čo dodať na záver? Asi toľko, že by si z tejto nahrávky mohli zobrať ponaučenie mladé tuzemské skupiny. Keď si ide človek za svojim cieľom a verí si, tak to prináša ovocie. Podobne ako posledný album „Suffering“, ktorý priniesol plný kôš pre DEFLORACE.

3 z 5

Roman Demon Chocholáček