Recenzia – LELAHELL – ”Al Intihar” (Goressimo Records, Sevared Records – US, 2013)

Death metal z Alžírska ? Videl som naživo, pokecal som s chalanmi za kapely, skvelí ľudia a hlavne ma dostali ich výkonom live. Kapela naživo predviedla akurát album Al Intihar (v preklade samovražda). V rámci ich tour si spravili aj dve zastávky u nás, ja som ich odchytil v Bratislave.
Už z ich hrania bolo vidieť, že páni niesú žiadni nováčikovia čo sa hrania a metalu týka, pri troche googlenia som si to potvrdil aj ich predošlými kapelami. Po vynikajúcom výkone, (bicie alá Tim Young, to mi asi najviac nedá si to nepamätať) som sa tešil, kedy mi príde ich CD.
Mám ho už tolkokrát obohrané, že mi zachvíľu bude zasekávať v mechanike. Jediné, čo môžem vytknúť je zvuková kvalita hlavne u bicích (tu som si nie istý, či je to kompletne prehnané cez trigger, lebo ich bubenník je naozaj pán za bicími, alebo si kapela vypomohla automatom pri nahrávke). Neskúmal som a ani nebudem, lebo to, čo ma najviac zaujalo je hudobná hodnota tejto kapely. Pomiešaný brutal death metal (najviac cítiť opar Nile), s nejakými posekanými riffmi, do toho nejaké exotické vsuvky a obohatené klasickými death riffmi. Samozrejme nechýbajú aj jednoznačne melodické riffy a odkazy ku kultúre a regiónu z ktorého pochádzajú členovia kapely, ale to, čo je hlavným ťahákom, je zrozumitelnosť a pamätatelnosť nahrávky. Keď k tomu prirátame chytľavosť riffov (sú extrémne chytľavé)…me gusta pre každého death-metalovo zameraného človeka, ktorý sa neuspokojí s nejakými štandardnými postupmi, ale nechce ani o tie prísť. Radosť pocúvať a verte mi, úvodný song vám bude hrať po posluchu ešte dlho v hlave. Príjemné je to, že kapela prináša vo svojej hudbe aj určitú originalitu, čo ju vytrháva z tej typickej krabičky brutal death metalu. Nerobí to prehnane, ale je to tam. Nazáver sa kapela symbolicky rozlúči death metalovou prerábkou Freezing Moon od ikony Mayhem a skaza je za vami.
Ušný výplach ako sa patrí a ako ho veľa kapiel nevie naservírovať. Som rád, že som mohol spoznať týchto ľudí aj osobne a ešte radšej som práve tomu CD, ktoré sa ku mne dostalo.

Recenzia: Wonder

01. Emperor