Recenzia – HYDRIA – „Freakshow“ (EMG 2013)

Hydria, kapelka na ktorú som narazil náhodou a zaujala ma skôr z tej technickej stránky posluchu ako hudobníka, nie až tak ako poslucháča.
Partia kvalitných hudobníkov, ktorí sa rozhodli z ďalekej Brazílie troška rozvíriť vody symfonického female front-end metalu, ktorí určite majú čo povedať vrámci svojho žánru a kvalít.. Hľadáte agresívne, brutálne rýchle riffy, ťažký growl, scream, klepačky na bicích v 3800 bpm ? No tak to ďalej ani nečítajte, lebo s tým vás táto kapelka pošle akurát tak do prdele.
Príjemné moderné riffy na štýl Lacuna Coil, miestami mi pripomínajúce až Dream Theater a dokonca nejaké industriálne kapelky (áno majú vo svojich songoch domiešané aj nejaké techno a elektronické sample), miestami také príjemné rýchle do HC ťahajúce vsuvky aj s trochami riadnych náklepov, kvalitný vokál (veľmi kvalitný vokál) Raquel Schüler, ktorá má veľmi príjemný prízvuk moderných rock/metalových kapiel z USA a môžem ho bezobáv zaradiť do rebríčka, síce nie najoriginálnejších, ale zato isto najlepších ženských vokálov v tvrdej hudbe a samozrejmosťou sú aj tie ,,symfonické,, vsuvky, ktoré sa obmedzujú iba na synťák moderného nádychu a dokonale sedia k tematike albumu. Veľmi sa mi páči práca bubenníka Lea Peccatu, ktorý energeticky ženie celú nahrávku podobne ako jeho kolega napr. v kapelke Straight Line Stitch a neserie sa s nejakým obmedzeným štýlom hrania a obohacuje dvojkopmi a náklepmi poriadnu časť nahrávky. Energia, to je asi to najlepšie čo sála z tohto albumu a to je v rámci tohto štýlu dosť rarita a čo je najlepšie, k mnohým pasážam by som si vedel predstaviť podporu kapely na koncerte v podobe riadneho headbangu. Veľmi kvalitný mix a mastering nahrávky mi zaručili naozaj príjemný podmaz k dnešnému popoludniu. Viem si predstaviť, že si Hydria získa srdcia fanúšikov trebárs aj Evanescence, príp. spomínaných Lacuna Coil a ďalších podobných kapiel, ktoré nejdú v tomto žánre po takých symfonických stopách ako napr. Nightwish. Nedajte sa oklamať škatuľkou, na tejto kapele nieje toho veľa symfonického, maximálne tak nejaké aranžmá a určite neočakávajte vokál na štýl Tarji a jej podobných.

Wonder

1. It Ain’t Over ‚til It Ends
2. Reality Shows