Recenzia – THORWALD- Čiernobiele prasa (2013)

Košická scéna, kedysi bohatá na tvrdometalové klenoty, sa nám akosi preriedila. Popri aktívnych KILLCHAIN, OBLITERATE, WYNSTON SMYTH, DISCONSOLATE (aj keď sa kus vytratili, no o chvíľu ich máme späť)  a THORWALD mi nenapadá nič, čo by stálo za reč. Práve o posledne menovaných bude reč. Ich nová nahrávka Čiernobiele prasa si určite zaslúži vašu pozornosť.

17 skladieb, ani jedna nepresahuje dve minúty a celková stopáž niečo cez 22 minút – nemusíte byť žiadny expert, aby ste prišli na to, s akým žánrom majú chlapci dočinenia. Možno by vás trochu mohlo zmiasť to, že majú cover od S.O.D., no od nich si zobrali hardcorový poskakujúci ťah na bránu, k tomu pridali poriadne natlakované gitary a rázne bicie a máme tu powerviolence ako bič. Proste nekompromisný masaker, bez najmenšej možnosti vydýchnutia.

Tento grindcorový subžáner sa veľmi nemá rád s experimentmi, alebo nejakými odbočkami zo žánru a práve o taký prípad ide aj tu. Najväčším experimentom, o ktorý v tejto nahrávke zakopnete, bude zrejme Mikiho pískanie v titulnej skladbe albumu. Preto ľudia hľadajúci nové postupy môžu rovno na túto nahrávku zabudnúť, no fanúšikovia žánrovej čistoty a poctivej práce by zas mali byť na pozore a nahrávku si zohnať.

Zvuk nahrávky pekne špinavý, gitary parádne režú, basa duní ako o život, bicie sa valia. Vokálne duo Bindi a Miki je tiež pekne zohrané. Bindiho hrdelné ručanie a Mikiho nekompromisné škriekačky sa navzájom doplňujú a vytvárajú celok, ktorý drží pokope.

Textová stránka sa nesie v humornom duchu. Skladby s názvami ako „Vysvätený batman“, „Ja kokot“ či „Bindi Smrdí“ snáď netreba viac rozpitvávať, o srandu je tu postarané.

Ďalším plusom je, že si album môžete stiahnuť zadarmo z ich bandcampovej stránky: http://thorwald.bandcamp.com/ a pritom si celý album spravili na vlastné náklady. Čo značí, že títo chlapci to robia pre vlastné potešenie a radosť a nejde im nejaké zarábanie, či nebodaj nejaký “kalkul“ . Underground ako sa patrí!

Keď to celé zhrniem, tak musím povedať, že sa košickým chlapcom podarila poctivá práca, aj keď s ničím novým neprekvapí. Ale povedzme si na rovinu, koľko podobných aktívnych kapiel máme na Slovensku, na počítanie by nám možno bola stačila aj jedna ruka.

Bukáčo 7/10