Recenzia – GRAND SUPREME BLOOD COURT – Bow Down Before The Blood Court! (2012 Century Media Records)

GRAND SUPREME BLOOD COURT (GSBC) je novší rozbehnutý bočný projekt death metalového veterána Martina Van Drunena, ktorého ide skrátka definovať ako popredne jedného z najlepších death metalových vokalistov planéty, vďaka jeho neobyčajnému hlasovému prejavu, ktorý sa značne za tú dobu jeho pôsobenia na scéne niekedy v polovici osemdesiatých rokov začal rozšírovať a kopírovať inými old school deathovými záležitosťami skôr len miestného rozsahu po Nemecku a Veľkej Británií. Martin je predovšetkým známy svojím húževnatým pôsobením v holandskej death/doom  beštií ASPHYX s ktorou naďalej nakopáva zadky zažratím death metalistom ale aj širšiej škále. Tento pohodový chlapík je neobyčajne aktívny a z čista jasna dokazuje že hudba a hlavne teda kov smrti je jeho životom. Jednak ako už tomu bolo v dalších kapelách / legendách ako PESTILENCE a záskakovo v BOLT-THROWER a ďalej v menej známich viac underground záležitostí BUNKUR, COMECON, DEATH BY DAWN a SUBMISSION kde sa striedala značná dravosť trashu s deathovou brutalitou. Martin si zrejme nedopraje ani spánok keďže vyrukoval s dalšou namastenosťou tentokrát viac po vojensku  mašinériou HAIL OF BULLETS kde to jasne zaklincoval tým že ho nič nezastaví a váli, tlčie svoj smrtiací kolos až do morku kostí. A aby toho nebolo dosť tak sa konečne dostávame k jeho zatím poslednej základni kde sa vykonávajú nekompromisné krvavé procesy, na ktoré si teda ideme posvietiť.

GSBC by sa dalo opísať ako nesmrteľná beštialita ASPHYX s oceľovými drápmi HAIL OF BULLETS. V zostave totiž figurujú práve páni z oboch  kapiel. Vo vedení s Martinom ktorý zastupuje kapely obe s ním pochodujú ex gitarista asphyx Alwin Zuur spoločne s Eric Danielsom, ktorý tentokrát prevzal druhú gitaru, a ligu s asphyxu uzatvára kladivo Bob Bagchus (bicie) s HAIL OF BULLETS  sa ujal basák Theo van Eekelen. Táto pätica oddaních sa s ničím nemazná, nepotrpí si na kompromisy, nevybočuje..len ďalej a s väčšou dávkou údernosti sa nehodlá zastaviť a zmetie všetko čo príde do cesty. Zvukovo album troška pripomenie posledný album ASPHYX – DEATHAMMER svojou rezavou hutnosťou sa dostane pod kožu a hodlá sa dostať ešte hlbšie, kdež to tempo sa pohybuje prevažne v stredních polohách náhle vsadí na zbesilý odpal. Atmosféra je neuprosne hutná a hneď prvý song na albume, ktorý nesie názov akoby nastávajúcej revolúcie – All Rise! v začiatku s dunením zvona a následnej   dravosti gitár dáva najavo že čo povstáva už nepadne a tak sa nesie dojem počas celého albumu kde v závere krásne prenikne k epicky vyznievajucej hymne…and Thus the Billions Shall Burn. Práve úvodná a finálna pieseň  je znakom koľko sily, odhodlanosti, vzdoru a česti v sebe album nesie. Ostatné zárezy, ktorím dominuje neutíchajúca old school death metalová živočíšnosť sú ako pochodom nehodlajúcim sklamať a ísť skrz mrtvoly. Martinov nesmrteľný atypický chrapľák mrazí stále viac a viac a dovolím si vyjadriť že je doteraz tým najsilnejším čo zo seba vidal. Po posluchu som ostal chvílu omráčený a vravím si: Sakra, zostárnu oni vôbec? V prvích minútach som celkovo nemohol uveriť kde sa to v týchto chlapíkoch ešte berie, jak je známe že duchom mladí. Osvedčené postupy čo nedajú vydýchnuť. V zástupe množstva smrtiacích divízií najmä starej školy, jednoznačné velenie!

Marcus 9/10